הפגנות האנרכיסטים: עימותים אלימים בין השוטרים למפגינים

    מערכת האתר 6 Comment on הפגנות האנרכיסטים: עימותים אלימים בין השוטרים למפגינים

    מפגיני השמאל האנרכיסטי עוברים על החוק וחוסמים כבישים ברחבי הארץ כחלק ממחאה שיצאה מהפסים על הרפורמה במערכת המשפט. בן גביר הורה למשטרה לא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים | מתעדכן

    צילום: אחים לנשק
    10:38
    06.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on עדות אישית מרטיטה: "ראיתי את מנגלה מול העיניים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    13:40 – סיעת יש עתיד וסיעת העבודה החליטו ברגעים אלו לעזוב יחד את משכן הכנסת ולהצטרף ולחזק את האנרכיסטים בתל אביב שמוחים נגד הרפורמה במערכת המשפט.

    13:27 – מד"א: פינוי פצוע מההפגנה בצומת עזריאלי בתל אביב: צוות מד"א פינה לבי"ח איכלוב גבר בן 51 בהכרה מלאה במצב קל עם חתך באוזן.

    13:25 – ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל".

    13:10 – ראש האופוזציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד: ״אני קורא למפכ״ל המשטרה להתעלם מהניסיונות הפוליטיים, המסוכנים וחסרי האחריות של השר בן גביר להלהיט עוד יותר את השטח. המפגינים הם פטריוטים ישראלים וטובי הלוחמים בצה״ל".

    video
    play-sharp-fill

    הם נאבקים על ערכים של חופש, צדק ודמוקרטיה. תפקיד המשטרה לאפשר להם להביע את דעתם ולהיאבק על המדינה אותה הם משרתים ואוהבים״

    13:05 – השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון. לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה – בשום פנים ואופן לא".

    12:55 – יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי על התנהלות המשטרה בהפגנות בתל אביב כעת: "‏אני מזכירה למפכ"ל שמשטרת ישראל היא לא מיליציה פרטית של בן גביר ונתניהו. רימוני הלם, פרשים, אלימות קשה נגד מפגינות ומפגינים שזועקים מדם ליבם נגד ההפיכה המשטרית. טירוף מערכות. תפקידה של המשטרה הוא להגן על חופש המחאה וההפגנה, לא לעבוד בשירותו של האנרכיסט הראשי בן גביר".

    12:45 – השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ערך הערכת מצב בחפ"ק המשטרתי בתל אביב עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי וסממ"ז תל אביב במשטרה תנ"צ דוד פילו: "יש לגלות אפס סובלנות כלפי אנרכיסטים שתוקפים שוטרים, פורצים מחסומי משטרה ומביאים לאנרכיה".

    12:40 – המשטרה עצרה תושב חיפה בחשד שתקף שוטר והפריע לשוטרים במהלך הפגנה בצומת מת"מ בחיפה. המפגין, תושב חיפה בן 26 נעצר לחקירה בתחנת משטרת חיפה בגין הכשלת השוטרים ותקיפת שוטר. בהתאם לממצאי החקירה המשטרה תשקול האם לבקש להאריך את מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בחיפה.

    12:35 – בעקבות אלימות האנרכיסטים מהשמאל בתל אביב, המשטרה פועלת ברגעים אלו, תוך שימוש באמצעים, לפיזור המוחים בדרך השלום, עם דימוני הלם ועשן.

    12:20 –  שוטרים שהגיעו למחאה שהתקיימה במחלף אלישמע הסמוך לכפר סבא הודיעו למפגינים כי עליהם לפנות את הצומת בהתאם לחוק ו 2 מפגינים שסירבו להנחיית השוטרים נעצרו במקום ומפגין נוסף עוכב לחקירה.

    12:10 – המשטרה עצרה שני מתפרעים ועיכבה שלושה נוספים בכביש 1, בחשד שתכננו לחסום את הכביש באמצעות הצתת צמיגים.

    12:00 – התנועה בנתיבי איילון באזור מחלף ההלכה לכיוון דרום זורמת כסדרה.

    11:32 – שיבושי תנועה בנתיבי איילון עקב צעדת מוחים בירידה ממחלף ההלכה לכיוון דרום. כוח משטרה פועל במקום.

    11:30 – המחאות בגזרת ת"א: צומת נמיר רוקח נפתח לתנועה

    10:45 – צומת נמיר רוקח: המשטרה עצרה 9 מוחים בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים.

    10:35 – משטרת ישראל כרזה מספר פעמים למוחים החוסמים את צומת נמיר רוקח בתל אביב שיפנו את הצומת אולם המוחים לא נעתרו. ברגעים אלו פועלת המשטרה לפזר את המוחים ומבצעת מעצרים.

    09:55 – הרחובות הבאים בתל אביב נחסמו לתנועה: ⁩רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין. צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה מופנת לשיקועים). גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי). כמו כן, נחסמו העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום.

    09:50 – רחוב סלמה בתל אביב: המשטרה עצרה חשודה בחשד לתקיפת שוטרת, היא מועברת לחקירה בתחנת המשטרה.

    09:45 – קצין הכנסת ביקש מהח״כים להגיע לכנסת דרך כביש 443

    09:40 – ב-10 תתחיל צעדת מחאה לרח׳ קפלן בלב ת״א. ב-12 הפגנת הייטקיסטים בת״א וב-14.00 עובדי מקצועות הבריאות יפגינו מול ביהמ״ש בת״א. במקביל לכל זה מ-10 עד הלילה יצאו שיירות של כלים חקלאיים לכל כבישי הארץ וישבשו את התנועה. לאורך כל היום מתכננים הפגנות מול בתי חברי הקואליציה. משעות אחה״צ כל ההפגנות הגדולות יעברו לירושלים. ב-16.00 בגן הוורדים וב-18.00 מול מעון רה״מ שתימשך עד חצות.

    09:35: – המחאות בגזרת ת"א באזור הכפר הירוק: המשטרה עצרה 2 חשודים נוספים, בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים.

    מפגיני השמאל האנרכיסטים הכריזו על יום שיבוש למדינה, במסגרתו הם חוסמים באופן לא חוקי כבישים רבים בצורה מסוכנת, לא חוקית, ולא אחראית.

    במסגרת המחאה מפגינים פריווילגיים חסמו את כביש 1 באזור שער הגיא. במשטרה אומרים כי השוטרים פועלים כעת במקום לפתיחת הכביש לציבור תוך השבת הסדר, ובינתיים תנועת כלי רכב הנוסעת מזרחה, מופנית לכביש 38.

    במקביל, המשטרה מודיעה מראש על החסימות שיהיו בעקבות מחאת האנרכיסטים, ומעדכנת על שינויים בהסדרי תנועת כלי רכב החל משעות הבוקר וחסימת הרחובות הבאים בירושלים.

    רחוב אליעזר קפלן נחסם בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד׳ רבין), ורחוב רוטשילד נחסם בקטע בין שד׳ יצחק רבין ועד משכן הכנסת.

    במשטרה מוסיפים כי בעקבות המחאות, ייתכן וייחסמו רחובות נוספים וייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים, ושוטרים הפרוסים בחסימות ובאזורם, יפעלו ככל הניתן לאפשר שמירת מרקם חיים לכלל הציבור.

    ח"כ יצחק קרויזר: "המשטרה לא מיישמת את המדיניות"

    האנרכיסטים מפריעים גם לפעילות הסדירה של רכבת ישראל, ובשעה האחרונה קיימות מספר הפרעות מכוונות לסגירת הדלתות בחלק מהרכבות בעת עצירתן בתחנות, וכתוצאה מכך הרכבות מתעכבות בתחנות וחלים שיבושים בתנועת הרכבות. בהנהלת הרכבת מבקשים מכל הנוסעים "לאפשר המשך נסיעה תקינה ובטוחה".

    בתל אביב, המשטרה עצרה לפני זמן קצר, במחלף הכפר הירוק, 4 מפגינים בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים.

    בתום הערכת מצב שהתקיימה אתמול בלילה בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז תל אביב, הנחה השר בן גביר את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים.

     

    לדברי השר בן גביר: "אני בעד מחאה דמוקרטית אבל לא נאפשר מרי אזרחי ולא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים, ויש לשמור על שגרת החיים של אזרחי ישראל. הנחיתי את משטרת ישראל לפתוח את כל הכבישים במידה וייחסמו".

    שר האוצר בצלאל סמוטריץ התייחס להמחאה האלימה: "דמיינו שמתנגדי הגירוש מגוש קטיף היו מודיעים מראש על "יום שיבוש" וחוסמים כבישים. האמת, לא צריך לדמיין. זה קרה. והמשטרה חיכתה להם מראש, פירקה אותם במכות ומערכת המשפט זרקה אותם לכלא. וזה למה הרפורמה שלנו כל כך קריטית. כדי שיהיו כאן דמוקרטיה ושוויון וזכויות וחירויות לכווווולם".

    השר יואב בן צור כתב: "כמדינה מתוקנת אסור לנו לאפשר לאנרכיסטים פורעי חוק להשבית את המדינה ע"י חסימת צירים ראשיים ולמנוע מאזרחים להגיע למקום חפצם. זו לא מחאה זו עבירה על החוק. אני קורא למשטרת ישראל להחיל משילות ולפנות אותם לאלתר".

     

     



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      שילכו… למה לא דורסים אותם למוות למה רק אותנו בהפגנות שטפו בבואש ודרסו אותנו עם סוסים
      למה רק לנו ניפצו גולגלות עם אלות
      למה רק אותנו משכו בבפאות
      מה לשמלאנים אין עגילים שימשכו להם בעגילים…
      איפה כל המתזיות…
      ילא זירקו עלהם זיקוקים
      שילכו… חבורת משוממים

    2. 5

      שימו לב מה קורה פה
      הוא קורא למפכ"ל לעשות משהו לא חוקי ולהתעלם ממה ששר בממשלה הורה ועבר בחוק שהמפכ"ל יהיה כפוף לשר י